Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

...sorry...

Av Ann-Charlotta - 11 juli 2013 22:24

...att jag glömde bort att blogga igår, vet ju nu att några såg fram emot att läsa igår...

...men jag vart tvungen att gå och lägga mig tidigt...

Har ni förlåtit mig nu?   

 

***

2013-07-10

 

Startade som vanligt med mys i soffan på morgonen...

...och naturligtvis ville lilla fröken se på Nicke...

Och efter det vart det lite bus åxå...

 

   

"Ni vet väl att lipa betyder kärlek?"

 

Sen hade vi vissa planer för dagen, men de vart ändrade väldigt fort.

På med kläderna & låna Totte...iväg till bussen & in till stan.

Där träffade vi först en massa brandmän & fick titta på brandbilen.

Vart lite full i skratt när Totte frågade en av brandmännen,

hur lång slangen var?...Fick bita mig själv i tungan där   

 

Sen fick vi träffa ambulansförare & titta på ambulansen.

Och sist Poliserna med deras bil...

Men det här med att provsitta, det ville ingen...

Och Emira var lite skeptiskt mot polisen även fast han försökte flörta med henne, det funkade inte på henne, men Totte nappade på bandet med avspärrat område...det skulle han sätta ovanför sängen sa han.   

 

Sen åt vi lunch...

 

 

Korv med bröd & festis, det e mumma det   

Och efter lunchen, bar det iväg längs torget för att se lite mer aktiviteter...

...och vad hittade vi då...karuseller...tjohoo...

Först vart det flygplan för Emira, eftersom hon var för liten så måste Totte åka med,

så jag sa att han fick välja ngt annat sen om han gjorde det.

 

 

Det där gick ju bra...

Sen valde Totte att hoppa i trampolinen...

 

 

Det var skitkul sa Totte...men jobbigt...

Vissa små töser får inte hoppa i trampolinen...

Och då kom det krokodiltårar   

 

 

Men moster ger sig inte så lätt...utan det pratade jag bort med ngt roligt, så att lillan fick ngt annat att tänka på och det var väl tur att hon nappade på det.   

Sen träffade vi Erika & Jessika som hjälpte oss att knäppa lite kort.

 

 

&

Sen vart det en sväng in på Hobbyhörnan, eftersom jag lovat "Knöis" att köpa klistermärken till pottan...vill ju inte ha "Pappas Bilar" på den...haha.

Och efter det begav vi oss hemåt...

 

   

Hemma, vart det som vanligt en massa bus för Emira...

Hon tar vara på varje minut...

Vattenkrig med grabbarna, cykling & hoppa studsmatta m.m

Mot kvällningen tyckte jag det var dags att hon kom in för klistra nya märken på pottan och även prova den...gick rätt så bra, dock inget kiss i pottan även fast hon satt där i 20 minuter och kollade på Bamse.   

 

       

Sen var det dags för det efterlängtade badet...

 

   

& sen...

Vällingstund + Nattinatt...

...det kan ni glömma...nädu, här skulle det inte sovas någonting...

...inte förrän moster gick & lade sig...

Så när klockan blev 21:45 då vart det godnatt...för Emira...

Jag därimot, läste lite först...

"The End"

 

***

Och nu till dagens aktiviteter   

 

Idag vaknade vi 8:30

Och som vanligt vart det mys i soffan...till Bamse idag   

Majsan & Peter var barnvakt en stund idag, så att jag fick gå iväg och träna.

Kändes väldigt skönt med sista träningspasset för den här säsongen.

Efter det handlade jag lite som vi skulle ha till middagen.

 

För övrigt har vi varit ute nästan hela dagen idag...

Inte så mkt bilder på allt...

Men jag har fixat punkan på min cykel...sen fick jag hjälp av Peter att montera på cykelstolen som jag lånat av Irre...& efter detta så fick Emira göra sin premiärtur..

Vi cyklade bara runt gårdarna här idag, men hon njöt i fulla muggar...

 

     

Vi tar en längre tur i morgon om det är fint väder...

Efter cykelturen fortsatte aktiviterna på gården & alla ungar...

Jag gick dock in & började med maten...

...för idag nalkades det pannkaka & Niklas skulle ju komma för att äta idag...hörde tjatet om det redan på morgonen...hihi...

 

   

 

Och efter det så gick vi ut på gården igen...jag skulle ju putsa fönster och "Knöis" rita på asfalten...och hon fick då en ny vän...Josefin 3 år   

 

 

De ritade en stund, sen vart det att mata bönorna...

I sin egen lilla värld var dom...goungar   

Och efter det hann vi med lite till..vattenkrig, mys, tv...

Och nu sitter jag här & lillan hon har sovit sen ca. 20:00.

Snart är det dags för mig åxå...om jag ska orka upp i morgon igen...

 

Men först...

 

Du vet vem du är...Puss & Kram   

&

Najtinajt


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Charlotta - 6 augusti 2023 10:48


?tankar om familj, vänner, kärlek, cancer, sjukdomar, jobb, barn, pengar , mat, kropp och själ och mkt mer ...

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:22

2020 vart inget bra bloggår det heller, kanske blir 2021 bättre.      Här kommer iaf slutversen      Även om hösten & vintern 2019 hade ett bra slut, så kan jag tillägga att jag ej hann så långt in i 2020, innan jag började känna av stressen,...

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:19

2019s text i bild.      

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:01

Då jag glömde helt att blogga 2018, men lade ut lite på annan media.Så kommer texten från året nu.              ...

Av Ann-Charlotta - 17 december 2017 12:30

2017...vilken jävla resa...och ja, jag vet att det inte är slut än...men skriver nu iaf...så ni som läser blir uppdaterad. Sen hoppas jag på att bli bättre med att skriva här på bloggen nästa år. Vill önska er en riktigt god jul och gott nytt...

Presentation


Välkommen in till mig, här kan du läsa om min vardag och lite mer...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

SKRIV EN RAD

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards