Alla inlägg under mars 2016

Av Ann-Charlotta - 6 mars 2016 14:45

2016-03-01
...jobbade hela dagen & slutade 15 för att åka iväg att äta med Carola...
...hann även handla lite, innan jag fick skjuts till stationen...
...påbörjade min kbt med att kliva på och sätta mig tillrätta & vänta på konduktören...
...såja, ingen återvändo...

...jamen detta gick ju fint...
...lite nervös var jag dock, när tåget närmade sig Uppsala...
...byta tåg...
...är det mkt folk...
...kommer jag att hinna...
...puh, tåget stod på samma spår, fast på andra sidan...
...slapp gå upp och ner bland massor av folk...
...gick på & satte mig till rätta...
...tåget rullade iväg & biljetten kollades...
...lättnad...
...tåget stannade efter en kort bit efter Uppsala...
...det var fel på signalen...
...vänta, vänta, vänta...
...sms syrran & berättade...
...började känna den där jävla ångesten komma smygande...
...konduktören kom och berättade att det blivit mer fel & att tåget bara kan köra 40 km/h & att det bara skulle gå till morgongåva...
...där skulle en buss vänta till 20:05...
...tiden gick & gick...
...& chansen att hinna med bussen kändes långt borta, eftersom klockan nu var 19:54...
...nu var min puls hög, lär ta några rosa...
...ville ju fixa detta...
...tack & lov väntade bussen tills vi kommit in...
...20:15 rullade bussen mot Sala...
...ganska loj efter allt strul, klev jag av bussen i Sala och möts av 2 glada ansikten i bilen...
...Emira & Anna...
??

2016-03-02

...Började morgonen med att äta frukost med världens godaste tjej...
...efter frukosten bidde det lilla julafton för Emira...

...smålego det är kul...
...efter det packade vi ryggsäckarna och begav oss ut på utflykt...

...stora lekparken där även Nicke lekte som liten, lever kvar & har byggts på lite mer...
...vi var på den i 2 timmar & hade det inte blivit så kallt så hade vi säkert varit kvar längre...
...när vi kom hem åt vi lunch och sen fick Emira bada...
...efter det myste vi framför filmen Ice Age 4, i väntan på att syrran/mamma skulle komma hem från jobbet...
...före maten blev jag frissad, alla Emiras hårspännen hamnade i mitt hår...haha...?
...efter maten gjorde vi en tårta tillsammans, för att fira syrran som fyllt år...
...presenter & julklappar öppnades...

2016-03-03

...dags för återbesöket för syrran...
...jag & Emira följde med...
...vart inge trevligt besked...
...efter 6 månader så hade det inte läkt som det skulle & nu väntar ännu en operation för syrran, lider med henne ??????...

...efter Västerås, lämnades Emira till pappa, då det var dags för hans vecka...
...och syrran & jag åt mat och sen såg vi en film...
...iaf jag såg filmen, syrran var helt utmattad...
...med all rätt...

2016-03-04

...vaknade av att syrran låste dörren, då hon åkte till jobbet..
...klev upp & åt frulle...
...sen la jag mig i soffan för att se på film...
...en bara vara förmiddag, kändes skönt...

...sen hämtade "Nisse" mig & vi drog iväg på en loppis sväng & efter det sen lunch på Johanssons & en sväng in på bolaget för att handla det spm skulle drickas dagen efter...
...byebye 4 now..

...väntade på syrran på hennes jobb & därefter åkte vi för att handla...
...avslutade kvällen med film, denna gång var det jag som halvslumrade...

2016-03-05

...så hade dagen kommit...
...som jag längtat efter...
Moon Show 2016
Här nedan kommer några favoriter...

...efter kollade vi in en loppis i Avesta & en i Krylbo & naturligtvis en fika på Stinsen innan hemfärd till Sala igen...

...besökte min far en snabbis åxå & drack en kopp kaffe..
...tack & lov höll sig ångesten borta hela den ljusa dagen...

...på kvällen var set dags för fest...
...vi vart 4 tjejer & vad passar då bättre än ett snapsspel...
...mkt skratt...

...sen var de dags att bege sig mot Tinget...
...jodå, jag kom in...
...hjärtklappning från h-vete...
...det fanns bara en sak att göra...
...bege sig hemåt, ensam...
...fick några följeslagare...
...dock tyckte jag inte det var så trevlig, med 2 epor som körde sakta efter mig hela tiden...så jag vek in på min gamla skolgård...
...och sen ringde jag A & frågade om jag fick komma in en stund...
...medan E sov så fick jag prata ut om allt och inget för A, kändes skönt efteråt att få vräka ur sig lite...

...återkommande tankar...
...fattar ibland inte varför jag utsätter mig för detta...
...men jag vill ju bara att allt ska bli som förr & att jag ska kunna vara bland massor av människor igen...
...vill ju vistas på konserter, race, marknader, klubbspelningar & mkt mer..

...idag ska jag åka hem igen...
...känns skönt...
...har haft det underbart här i Sala, umgås med nära & kära...
...borta bra, men hemma bäst...

*The End*

Presentation


Välkommen in till mig, här kan du läsa om min vardag och lite mer...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

SKRIV EN RAD

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards