Alla inlägg under december 2012

Av Ann-Charlotta - 31 december 2012 02:21

Idag är det 31 december & det är då den så kallade Nyårsafton som alla pratar om...en del ska göra si och andra så...och nyårslöften ska ges åxå...hmm   

 

Vad kommer jag att göra då?

Det blir väl att man klär sig lite fint iaf...kanske lite smink, men det kommer juh ändå att försvinna, eftersom det blir det där årliga badet i tunnan...mm, så är det...skönt ska det bli iaf och kliva ner i det varma vattnet och bara ljumma lite...

 

Alkohol?

Näh, tror faktiskt jag ska vara nykter, det ni    det trodde ni aldrig om mig va?

 

Har jag något nyårslöfte?

Inte något specifikt...men att göra så detta år blir bättre än förra, är en sak som är säker iaf.

Kanske skriva lite oftare här inne..eller...

Nåt mer har jag lovat mig själv åxå...men det e bara mitt löfte   

 

***************************

Jag vet en sak jag ska göra senare idag iaf...jag ska ringa till någon som jag saknar att höra rösten på...vem det är tänker jag INTE tala om här     

 

Du/ni som undrar får helt enkelt undra...kanske talar jag om det senare, eller så gör jag det inte...

 

I vilket fall som helst...så struntar jag i vad ni andra tycker och tänker, för jag kommer att göra det jag vill och känner för...2013...ifall ni undrar vart den där mjäkiga tjejen tar vägen ...naturligtvis kommer jag fortsätta att vara snäll...men inte jämt     

 

   GOTT NYTT ÅR   

   TILL MINA   

  LÄSARE   

  

 

 

Av Ann-Charlotta - 14 december 2012 17:16

...det här året har väl gått till Världshistorien ändå, tycker ni inte?

Allt prat om rasister & tradtioner m.m

 

Uppmanar att läsa allt som jag har skrivit,

innan du utpekar MIG som en idiot eller ngt annat!

Sen är du naturligtvis fri att tycka vad du vill...

 

Personligen har jag vuxit upp med rådet om att "ta seden dit man kommer" och har i efterhand även börjat att fundera över detta också....för om jag har tolkat detta uttryck rätt så verkar det som att det finns olika sätt att bete sig på olika platser på jordklotet och den som använder uttrycket menar sedan oftast att invandrare bör anpassa sig till hur man beter sig i länderna de kommer till...men det gäller ju oss andra också när vi reser utomlands. Eller?

 

Jag tycker juh INTE att alla invandrare som kommer hit beter sig illa, men när kanske 10 stycken av 50 säger sin mening eller beter sig jävligt illa så blir det folket som bestämmer att alla ska dras under samma sten...

 

Jag tänker inte säga att jag INTE håller med ibland, för det gör jag, men jag håller inte med allt som sägs... betyder det att jag är rasist eller inte??? Eftersom då skulle jag även vara rasist mot mitt eget folk ibland...hmm, tål ju att tänkas på...

 

Som alla vet, så har det varit mycket skriverier om jultraditioner detta år, mer än vanligt.

Och det är inte bara Sverige som reagerat utan även andra länder...

Som exempel så har Walt Disney valt att plocka bort lite ur julverkstan.

 

Länk att läsa: http://www.expressen.se/noje/disney-klipper-i-kalle-ankas-jul/


 

Och sen har några lärare förbjudit Pepparkakskostymer på Lucia m.m

 

Länk att läsa: http://www.realisten.se/2012/12/10/pepparkakslarainnan-ville-vara-politiskt-korrekt/


 

Länk att läsa & den här är bra! : http://petterssonsblogg.se/tag/sainabou-keita/

 

Somliga skriver så här:

 

"SNÄÄÄÄÄÄLLA. Kan ni ge mig ett exempel endast 1 mörk person (jag är mörk) som någonsin ens tänkt tanken eller överhuvudtaget skulle bry sig över att man klär ut sig till en pepparkaksgubbe i sverige. Nobody’s black gives a flying fuck!!!!!! Vi har andra saker att tänka på än en jävla pepparkaksgubbe! Jag har aldrig hört talas om att en pepparkaksgubbe är rasistiskt det är i självaste laget ni själva som är så ”upprörda” (som igentligen inte har någon anledning att vara upprörd) som tar upp det hela! Jag bryr mig inte om att danny sa svarting lr whateva. MEN ngn säger neger säger jag självklart emot för jag tycker inte man ska disrespect the past och vad det folket gick igenom men snälla pepparkaksgubbe…/Liza."

 

 

Andra skriver så här:

 

"Jag är inte så mycket för politiska inlägg, men jag vill påpeka att det är vi "svenskar" som ändrar på våra traditioner för att inte upplevas som "rasistiska". Det är inte de som kommer hit som kräver förändringar. Tyvärr verkar det som om "vår" miss riktade "välvilja" skapar rasism istället för att motverka och våra invandrare får försvara sig mot nåt som dom aldrig har sagt eller krävt./Okänd"

 

Eller så här:

 

"Jag är inte svensk men har bott i sverige i 20 av mina 22 år. Är inte kristen för den delen heller. Jag gick lucia och sjöng i kyrkan när jag va liten och tyckte de va jätte kul. De ju inte vi ”invandrare” som kräver alla dessa ”ändringar”. De faktiskt svenskarna som inte vågar stå på sig och sina traditioner. Tycker svenskar är fega. Detta hade aldrig gått igenom i något annat land. Tycker man ska ha kvar de svenska traditionerna för vi bor faktiskt i sverige. /Ana."

 

Personligen:

 

Jag säger så här, så alla som undrar vet vart jag står i allt detta...

 

Jag kommer aldrig att be om ursäkt för vare sig mitt kön, mitt ursprung eller mitt moderslands traditioner, eftersom jag har växt upp med dessa traditioner och vill att de ska vara kvar eftersom det är Sverige för mig!

 

Jag vill och kommer att fortsätta sjunga Idas sommarvisa, Du gamla du fria, Den blomsertid nu kommer och jag vill varje Lucia se små tomtar & pepparkakor som skrattar och har roligt på sitt Lucia firande...vare sig de är mörka eller ljusa i sin hy...

 

Jag kommer fortfarande att köpa "negerbollar" & Semlor på Fettisdagen & äta bruna bönor.

Och den gamla versionen av Kalles Jul är bäst...så är det bara...m.m m.m

 

Och det är faktiskt inte vår åsikt som gäller här, utan det är barnens...

Vill barnen klä ut sig till "vad de nu vill" så låt dom göra det, bara de får ha roligt...

Vi vuxna måste låta våra barn vara barn!!!

 

En länk att kika på: http://www.nordiskamuseet.se/Publication.asp?publicationid=11701&cat=148&topmenu=148


**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**

HUR FÅR VI POLITIKERNA ATT FATTA???

ATT SVERIGE VILL HA KVAR SINA TRADITIONER!!!!

DET ÄR FRÅGAN...

**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**~**

 

Det var allt för mig idag   

 

Av Ann-Charlotta - 12 december 2012 00:31

...jag tänker visst på dig!!!   

 

Har så mycket att tänka på just nu, så vissa kanske tror att jag har glömt bort dom...sååå fel de har i sådana fall. För även om jag inte hör av mig just nu, så tänker jag på vännerna runt omkring mig, endel mer faktiskt.   

 

Har tänkt så här att jag få ta itu med mina vänner 2013, vissa kanske väljer att skita i mig då förståss, eftersom jag "glömde" bort dom i slutet av 2012...de kan jag ju inte göra ngt åt...

men ni andra...  

 

Och nu till något annat...

 

Några har frågat hur det går med mitt dejtande...och kan tala om att det går just nu inte alls, eftersom jag lagt ner det ett tag...jodå, jag tänker fortfarande väldigt mkt på en viss kille.. ..men jag har nog blitt lite rädd för mig själv och mina känslor för honom...så jag har lagt band på dom just nu...vet inte riktigt hur jag ska göra senare med detta heller...men jag hoppas att vi skulle kunna vara vänner iaf...alltid bra med vänner runt om i Sverige. Hade dock velat träffa honom för en dejt åxå....men det går inte nu, eftersom jag är rädd för att det skulle göra mer skada än nytta och då får det vara.
   Alltså inge illa menat att jag inte hör av mig...om du med stort J läser detta...har bara svårt med mina känslor just nu...*kram*

 

...och lite till...

 

Om jag inte kommer in och skriver på ett tag...

...så vill jag passa på nu och önska er en riktigt

  God Jul & Gott Nytt År  

 

   från Lotta   

Presentation


Välkommen in till mig, här kan du läsa om min vardag och lite mer...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

SKRIV EN RAD

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards