Alla inlägg under november 2012

Av Ann-Charlotta - 26 november 2012 23:37

...för jag ska betala räkningar då   

 

Den där gubben kanske var fel vald, men man vet ju aldrig hur det slutar när allt e betalt. 

Jag vet iaf att det inte kommer att bli värre nu när jag blivit anställd, helt klart mycket bättre och det ser ut som jag kommer att bo kvar här efter sommaren åxå, då sonen slutar skolan...för det var ju så att jag hade funderat på att byta med några vänner eftersom Bostadsbidraget upphör när sonen slutar plugget...men det nu vet jag inte hur jag ska göra   

 

Iaf så hade jag svårt att sova i natt, så jag tog ut 1 semesterdag idag   

Rätt så skönt faktiskt, så idag har jag passat på att tvätta en massa och plockat lite...

bara pillimasat om man så säger   

 

I går kväll eller i natt fick jag äntligen prata lite åxå...iofs bara på msn...men det var helt oki det åxå...vi vill juh fortfarande träffas...men det kommer juh alltid ngt i vägen...är det inte kalla fötter så är det snorig näsa och en del annat...men nu kanske det blir av den här gången iaf...säger inte när...än...eftersom då kanske det inte går vägen...  

Längtar som fan...redan...

 

Och nu till en låt som jag älskar att lyssna på och med den så säger jag godnatt   

 

Av Ann-Charlotta - 25 november 2012 23:33

...har svårt att sova som vanligt...så då passar det väl bra med lite uppdateringar här, tänkte jag   


Vad gjorde jag i torsdags nu då? Många kanske trodde si, men det kanske inte var så?

Här e länken till vad som hände...


http://gd.se/nyheter/gavle/1.5322414-de-tar-hand-om-overgivna-cyklar


Det e vad jag sysslar med när jag inte skriver rapporter...är faktiskt inte ute så mycket på fältet längre, men ibland så händer det och det tycker jag e kul...för det var ju faktiskt så här det började i FAS3...jag är en av få, som har trivits på min praktikplats och nu kan ni kanske förstå varför.   


Och i lördags var jag i Sandviken på öppet hus...Bessermerskolan där min son går och fick se hans 18 års present för sista gången...hoppas jag    intressant var det iaf...här kan ni se det...


http://gd.se/nyheter/sandviken/1.5328361-bilkrasch-en-tankestallare


Senare på kvällen bjöds det på mat och dryck tillsammans med tjejerna....mycket trevligt...var inte så intresserad av alkoholen, men det gjorde juh inget för jag kan ha kul ändå och sen spelade vi hand och fot...alltid lika kul   

 

I morgon väntar arbete igen och jag ser fram emot det som vanligt...däremot så måste jag ta ut 8 dagars semester står det i lönerapporten före den 31 dec...så jag funderar på att ta en en tripp neråt i landet...men det har jag ju sagt tidigare...funderar om jag ska åka på torsdag och komma hem på lördag...för på lördag kväll måste jag infinna mig på Woodpeckers och röra på döfläsket lite...eller mycket   

 

Skriver mer och berättar om det i sådana fall...och inte kommer jag att åka iväg utan min kära laptop heller...så att ni vet...

 

Nu har ni blitt uppdaterad lite...sååå...

   tills vi ses igen   



Av Ann-Charlotta - 21 november 2012 21:37

Ännu en bra dag på jobbet...som vanligt blir det många skratt...vi är verkligen ett bra team   

Idag har vi haft öppet för försäljning igen...vi sålde dock bättre igår...men lite kom in idag åxå...så det finns de som fortfarande hoppas på att snön inte ska komma än på ett tag...men det vill jag, eftersom då blir det ljusare ute...va fan det e juh mörkt när man åker till jobbet & mörkt när man kommer hem...inge kul juh   

 

Idag på jobbet fick jag reda på att jag ska vara ute på fältet i morgon, eftersom en är sjuk därifrån...och det gör mig inget alls, ombyte förnöjer och det var juh så jag började på HG...och jag behöver träna arm-musklerna lite     

 

Men sen sa chefen att tidningen skulle åka med i bilen...hmmm...vart man juh lite nervig juh...men samtidigt lite spännande och kul åxå...bara jag inte börjar att stamma när jag blir intervjuad...haha...nä, det tror jag nog inte...det brukar bara hände när jag pratar med ngn snygging..och jag stammar inte då heller...utan mer att jag blir så till mig så jag inte vet vad jag ska säga...är juh blyg, även fast inte så många tror på mig när jag säger det   

 

Har funderat på en sak nästan hela dagen...det handlar INTE om det som händer i morgon utom om ngt helt annat...   

 

Hur kan man sakna någon så jäkla mycket...någon som man aldrig har träffat???

Drömmer drömmar om en person som känns så verkliga så att man blir alldeles kollrig???

Helt klart saknar jag våra samtal...och då undrar ni säkert varför jag inte ringer? Kan säga att jag VILL...men kan inte...  

 

Jag skulle gärna vilja höra rösten snart igen...och helt klart göra ett nytt försök att träffas, hoppas bara att han inte tröttnat på att vänta...och tycker att jag e tråkig som aldrig ringer... men om det skulle vara så...ja, då e det väl bara att gå vidare i livet om inget annat så har jag iaf fått en ny vän   

 

Nu ska jag iaf försöka avrunda kvällen & för att kunna göra det bästa av dagen i morgon...

 

Sov så gott du/ni åxå när det blir dags.

 

Puss & Kram så länge     

 

P.S: Lite natt musik skadar aldrig D.S

 

Av Ann-Charlotta - 20 november 2012 16:15

Alltså man kan inte säga något annat om den här dagen...

Fast jag kan säga att jag har varit lite uppåt väggarna på jobbet idag, eftersom jag inte har rökt ngt alls sen igår....och nu jävlar ska jag ge fan i det åxå...blir så less på mig själv om jag INTE kan sluta...nya friska steg in i framtiden 2013   


Om jag kan hålla mig ifrån talet 7...så kommer jag att fixa det här...det har varit 7 timmar, 7dagar, 7veckor, 7månader förr, men det håll bara i 4 år...pga nedfall i den sociala situationen...men får hålla tummarna för att det håller denna gång juh, kan ju inte ge upp och är det så att det krisar...så lovar jag att be om hjälp   


Jamen just ja...dagen idag då...har juh varit förkyld i snart 2 veckor och äntligen så har det där äckliga viruset gett sig av, så nu e man tebax på jobbet igen...känns hur skönt som helst...ordningen återställd som sagt var   


Har pratat med pappa idag och det gjorde mig glad för han har skickat lite pengar så jag ska klara mig till min första lön...det har varit riktigt illa ett tag nu...har inte bett min far om så mycket genom åren...men den här gången fanns det ingen annan lösning på det hela...och tur var ju att han kunde hjälpa mig *Älskar dig pappa*   


Inte nog med det...jag har juh försökt att skaffa ett abonemang på Comviq hur länge som helst, men förr hade man juh samlat på sig lite skulder och det tog sin tid att kunna betala tebax allt...men tack vare mormor, så fick jag den chansen för ett tag sedan...och idag ringde Comviq och sa att de hade ett erbjudande till mig, eftersom jag tankar min telefon med rätt så mkt varje månad...blir juh en hel del, eftersom mina vänner inte enbart har comviq utan även telia och telenor....ingen e juh gladare än mig just nu...joo, kanske nån...men inte många   


Just nu känns det som 2013 kommer att bli ett kanonår för mig...jaja, det e ett tag kvar...men jag hoppas iaf...så det så!!   


Och inte nog med det...fick brev om att jag måste ta ut 8 dagars semester före 31 dec...så nu ska jag planera en lite tripp neråt i landet, eftersom det inte kommer att hända annars före jul...känns ibland lite onödigt med semester när man har varit sjukskriven så pass länge...men det e juh faktiskt inte semester att vara sjuk...  ...så med all rätt kan jag få det   


Puss & kram för den här gången   

Av Ann-Charlotta - 14 november 2012 23:07

...jadu, som människa orkar man det mesta tror jag...men det e juh tur att alla inte har samma imunförsvar som mig, för hur kul e det att bli sjuk till och från och hit och dit   trodde jag skulle slippa bi förkyld i år, tji fick jag   


Har nu varit hemma sedan 7 november och idag har jag varit till läkarn och fått intyg tom: 21 nov, för att jag har Övre luftvägsinfektion & feber t & f...så töligt...men bara den där febern ger med sig så vill jag verkligen jobba, trivs så förbannat bra ju och man tappar den där sociala biten när man e hemma...jag vill ju umgås och ha roligt     


Vet ni att nu har jag sett 15 filmer med Johan falk...och jag hoppas verkligen att det kommer flera annars blir jag ledsen och arg    


Och sen var det ngn som frågade mig hur det går med dejtandet...???

 

Ja, den här månaden var den sämsta tiden att börja dejta för det första...för hur kul e det på en skala mellan 1 -10 att inte ha några pengar när man ska träffa en blivande dejt??? Kan inte ens ringa, för jag har inte pengar att tanka kortet med...najs att sitta på comviqs hemsida och skicka sms där, när man bara kan skriva 60 tecken åt gången...nä, inte ett dugg...   


Men snart så är det slutet av månaden och jag får min lön, som denna månad kommer att räck lite längre...såå...dåå...kanske jag kan få lite mys???...kanske...     

 

"DEN SOM LEVER-FÅR SE"

 

Puss & Kram tills vi ses igen   

 

Av Ann-Charlotta - 12 november 2012 11:02

Shit Pomfritt, vad rädd jag vart i morse!    

 

Tittade lite snabbt i spegeln på morgonen...det var inte kul...

trodde jag såg ett spöke eller kanske var det en alien    


Det var länge sedan jag var så här blek och påsig under ögonen, vill inget annat än att denna förkylning ska ge med sig så att jag ser ut som folk igen...

 

Ingen har påstått att jag supersnygg i vanliga fall, men jag är inte ful heller...helt plötsligt så kom vi in på det här med delade meningar...vissa tycker si och andra tycker så...och så är det bara...  ...för tänk om ALLA skulle tycka lika...  

 

Det är väl tur att vi människor har den egenskapen...det kunde ju ha varit så här...

 

         

 

" 1 miljon flugor kan inte ha fel - Ät skit "   

 

Fy & Blä...så skulle inte jag vilja ha det, skulle du?

 

Från den ena saken till den andra...ibland undrar jag vad som är fel...???

Minns inte att jag har varit otrevlig eller betett mig illa mot vissa personer...???

Men ändå, så blir man blockad eller så slutar de att prata helt med en...???

 

Tycker att alla kan vara ärliga och säga vad som är fel...

eller åtminstone tala om varför man inte vill vara ens vän...

 

Jag vet att jag kan vara lite gå-påig ibland...men jag menar inget illa med det   

 

Jag tänker inte be om ursäkt innan jag vet att jag har gjort fel, så är det bara!!!

 

Du/Ni som känner er träffade genom att läsa detta, hör av er...så jag får veta vad som är fel. Kanske kan vi reda ut det...kanske inte...

 

Det här får bli allt för denna gång...

Puss & kram tills vi hörs igen   

Av Ann-Charlotta - 11 november 2012 19:39

...brukar väl normal inte göra så hemskt mycket annars på söndagar heller, men idag var det inge kul alls.

Febern har sitt tag om kroppen fortfarande och jag fryser & svettas om vartannat...ligger eller sitter i sängen mest hela tiden.   


Den enda som håller mig sällskap här uppe, det e Rutger...han e en trogen vän han   


Sen har ju datorn och mobilen åxå...mobilen hör man inte så mkt av...ngt sms i bland och någon som spelar Wordfued annars är det tyst. Men kan förstå det åxå, för mina vänner vet ju att jag e sjuk och att jag ligger till sängs...men ändå...   man kan ju bli mer crazy liksom...

 

Nu har man varit hemma sen i onsdags och inte blir det nå jobba i morgon heller...tyvärr pga. den där tempen som går upp och ner...önskar att den försvinner fort...

*Hockus Pockus* ...nähäpp, det funkade inte   

 

Inget ont som har ngt gott med sig iaf...har ju hållit mig från rökningen i några dagar nu...2 dagar iaf...men de andra dagarna har jag inte heller rökt så mkt, bara 1 cigg och det e juh inte fy skam det heller...hoppas bara att jag kan sluta helt...

 

Måste stålsätta mig i den frågan, vill ju verkligen INTE röka...men det var lättare sagt än gjort efter detta återfall...hur dum får man vara, då man sätter igång att röka igen efter att hållt uppe i 4 år!!! Urbota dum som vissa säger...själv hittar jag inga ord...utan blir bara arg på mig själv...   Jaja, jag vet att jag gick in i väggen...men det ska inte vara alternativet att börja igen...det handlar ju om liv eller död i detta fall...*suck*

 

Nä, måste verkligen hitta något att göra...har ju provat lite bollsporter genom åren och det gick inte hur länge som hellst med knäna...Ju-Jutsu...det funkade inte heller...det som var länge sedan, det var skidåkning...och det skulle ju vara en syn för gudarna...hahaha   

 

Jag kommer säkert underfund med något bra inom sinom tid...ett röksug varar bara i 3 minuter och lyckas jag hålla mig 3 minuter varje sug så är det lungt...

 

Men nu...orkar jag inte skriva något mer idag.

 

Puss & kram   

 

 

Av Ann-Charlotta - 8 november 2012 12:42

...jag bara lovar och lovar, men inte fan har det blitt av att jag varit in och skrivit här varje dag för det   


Men ärligt, så har jag helt enkelt glömt bort att jag har en blogg..haha..

Men idag kom jag på att jag hade en och då passade det ju bra att nyttja den åxå, genom att skriva lite i den...inte för att jag vet om det är många som läser den...för det vet jag inte, kan bara hoppas att det är några stycken och jag har juh tur att DU är en av dom   


Den här vecka har varit lite tung hittills iaf...men det är väl bara att gilla läget ändå och försöka göra det bästa av situationen. Har ju burit runt på ett virus hur länge som helst nu och det har vägrat att bryta ut, har liksom bara fått små portioner av det...men nu har det nog brytit ut helt iaf.   

 

I tisdags kväll frös jag så det kändes som jag var klädd med is...och inte gick det över på natten heller...hade iaf ställt klockan för att komma upp till jobbet. Men ca. 03.00 lära jag kliva in i duschen, det kändes som jag höll på brinna upp och det höll jag på att göra åxå 40,2 i feber. Helt ensam i detta läge, det kändes inte så bra, kan jag tala om...eftersom om ngt skulle hända, så kan jag inte ens ropa på min son, eftersom han bor hos sin pappa just nu.

 

Ja, varför gör han det då, kanske ni undrar...läget denna månad är kritisk ekonomiskt, så jag ville att han skulle bo hos sin pappa, där han kan få mat varje dag eftersom jag inte har pengar till det denna månad. Så kan det bli ibland, när man varit sjuk ett tag...

 

Åter till viruset då...så kontaktade jag mitt arbete kl. 05.20 för att sjukanmäla mig och på den vägen är det nu...igår hade jag som mest 40...så på kvällen gick jag ut och kylde mig lite på framsidan tillsammans med mina kära grannar...och ja, jag rökte lite åxå   

 

Idag skulle jag varit till tandplågarn, men som tur är så slipper jag det eftersom jag fortfarande är sliten...ont i halsen, snorig och en temp som pendalar mellan 38,3-39,1...

 

 

 

Nu är det bara att hålla tummarna för att det ger med sig till helgen...eftersom jag gärna skulle vilja ha lite närhet då    ...men det ser inte bra ut just nu...   

 

Nämen, då får man gilla läget igen och så får det bli min tur att skjuta upp en dejt...

Tråkigt som fan skulle det vara...men det kanske blir hett som fan när vi äntligen får ses då...det vet man aldrig, men det skulle vara otroligt skööööönt   

 

Nu ska jag ta och vila lite igen...och sen ska jag koka lite Bokstavsoppa *mums*

 

Puss & Kram tills vi hörs nästa gång   

Presentation


Välkommen in till mig, här kan du läsa om min vardag och lite mer...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

SKRIV EN RAD

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards