Alla inlägg under juni 2014

Av Ann-Charlotta - 8 juni 2014 21:37

...inte blev riktigt som den skulle...

...eller kanske blev den det...

 

 

 

...iaf vaknade jag med ett ryck ca. 04.00 i morse, det var ngt som lät jävligt illa och innan jag kunde komma på vart ljudet kom ifrån, höll jag på att få dåndimpen...det kom iaf från kartongen med leksaker som är till salu...
Hmm...det där ägget som jag trodde batteriet var slut i...     

Så här efteråt kan man bara skratta åt eländet...

 

Klarvaken blidde man ju iaf...försökte dock att somna om, men då ringde mobilen...haha, va säger man...det var helt enkelt inte meningen att jag skulle sova ngt mer & hungrig som en varg vart jag åxå...

 

 Klev upp & kokade lite kaffe & käkade 2 mackor, tog medicinen & intog soffläge för att kika på tv & logga in på facebook...ganska dött där inne så tidigt på morgonen...

 

Igår utmanade jag ödet genom att åka till Skutskär, där det var bilutställning, en härlig solig dag, med många fina bilar & trevligt folk   

Här är kortet på bilen som vann...sjukt snygg Chevelle...

 

 

 

Kan säga att gårdagen var toppen, men dagen idag botten...

Värk från helvete...fattar inte, varför jag inte kan röra mig som folk utan att få ont...och det e ju inte bara värken, utan man ska få feber av skiten åxå...

Suck...längtar tills i morgon klockan 15, då jag ska till sjukgymnasten igen...

Vill ju för ihelvete börja jobba igen...

...fy fan vad jag svär eller hur?   

 

Aja...nu till ngt helt annat...

Filmlistan har ju blitt ganska lång, med tanke på all tid hemma...

Här kommer den:

 

Odd Thomas (2013)
***
47 Ronin (2013)
****
Vi är bäst! (2013)
***
The Wrath of Vajra (2013)
***
Carrie (2013)
***
Hundraåringen (2013)
***
The Machine (2013)
***
Out of the Furnace (2013)
***

Greta Surviving Summer (2009)
***
Raise your voice (2004)
***
A Cinderella Story 3 (2011)
***
Delgo (2008)
***
Sweet November (2001)
***
Make Your Move (2013)
***
The Wedding Pact (2014)
**
Lovelace (2013)
***
Walking With Dinosaurs (2013)
***

The Call (2013)
****
Standing Up (2012)
***
The Back Up Plan (2010)
***
Chasing Liberty (2004)
***
Pompeii (2014)
****
Veronica Mars (2014)
***
The Lone Ranger (2013)
***
To Do List (2013)
***
Man of Tai Chi (2013)
***

Vampire Academy (2014)
***
Robocop (2014)
***
Tarzan (2013)
***
Blood And Chocolate (2007)
***
Mr.Peabody and Sherman (2014)
***
I Frankenstein (2014)
***


*The End*

 

 

Av Ann-Charlotta - 5 juni 2014 13:03

...nu har jag fått nog!!!

Efter 6 april då jag gjorde fystestet, har jag varit dålig eller dåligare, eftersom jag faktiskt har varit sjuk till & från sen i julas...fy fan säger jag bara, hur mkt ska man orka??!!

 

Men efter fystest på tabatan, så vart jag jättedålig.

Märkte redan på testet att inte allt var som dt skulle, men körde ändå det bästa jag kunde. 

 

På måndagen gick jag till läkaren & då var undertrycket jättedåligt, det ska ju vara bra om man tränar men nu var det 100/60...normalt 110-130 (Övertryck) & 80 (undertryck).

 

+ att jag hade sjukt ont i huvudet & i nacken...

...vart sjukskriven i 1 vecka och en remiss till MR skickades.

 

På söndagen 13/4 var jag fortafarnde inte bra, men det kändes bättre så jag kunde ta mig tid för Julia & vi bakade lite.

 

 

 

Jobbade v.16, 17 & fram till 29/4 v. 18, för på den 30 var det dags att ta farväl av bästa farmor, som lämnade jordelivet 14 april. Äntligen fick hon träffa farfar igen   

 

 

 

Glömde visst bort att den 26 april var jag barn & hundvakt, hur underbart som helst juh   

 

   

 

1 maj...ja, då vart man ett år äldre igen då 26+   

Säger nästan varje år att det inte behövs köpas några presenter, men får alltid några iaf...glad över att alla inte lyssnar på vad jag säger...haha

 

Den 2 maj var det dags för lite party...oja, ont hade jag, men tänkte att det går säkert över med lite alkohol i kroppen & det gjorde det åxå...riktigt röj vart det...

Men åh...vad smärta det vart dagen efter...men än var inte den trevliga helgen över, så jag lyssnade inte på min inre röst om smärtan, utan på den andra rösten som ville ha det lite najs...

Så på söndagen var kroppen inte vid medvetandet, om man säger så...men, det var en trevlig helg   

 

Fick åxå ett uppvaknande som chockade mig rejält...

...en person som jag inte hört ett ljud ifrån på 1 år, hörde av sig...jisses alltså...

 

Måndag 5 maj var trycket sämre 90/50...inte undra på att man kände sig upphängd och nedsläppt   

 

Den 7 maj hade jag skitont igen, men hade lovat att ta intervjun med Arbetarbladet på jobbet...1½ timme tog det...

...trodde jag skulle svimma på slutet, men det gick bra.

*Puh*

 

Sen en nytt test den 8 maj & då var det 90/40...

Nu satte läkarn in medicin...detta var absolut inte bra!

Skulle inte hjärtat få tillräckligt med syre efter att jag börjat äta piller, så skulle det bli en kontraströntgen av hjärtat.

Kändes inge kul alls...

Sjukskriven igen åxå...  

 

...fick en tid hos Sjukgymnasten 9 maj, hon sa att hållningen blivit väldigt taskig pga av min smärta...

kanske hör allt ihop, huvudvärken, nackvärken...
Trodde dock att det bara var en rejäl muskelinflammation hela höger sida, och sen vart jag upptejpad...hur skönt som helst.

 

 

 


Vart upptejpad en gång till den 14:e...livet känns lite skönare med den där tejpen...synd man inte kan tejpa sig själv varje dag...skulle vart en hit.

 

Efter några dagar kändes det bättre igen...då var det dags att utmana ödet...finväder som det var & allt   

 

Så den 17:e åkte jag MC första gången i år...så jäkla najs...

En tur till Hofors på bilutställning & marknad.

 

     

 

Sen hem för att baka med Julia...

 

 

 

På söndagen vart det en prommis på 6,91 km...allt kändes hur bra som helst, visst hade jag lite värk...men i jämnföresle hur det vart, så var det kanonbra & jag var ju sjukskriven i några dagar till...

 

Den 19 maj var trycket nästan normalt igen 110/70, tänka sig vad några piller kan göra   

 

Den 21 maj kom då intervjun i tidningen...

 

 

 

1 juni var det dags för MR av Nacke...

Resultat: Nivå C5-C6: Lätt buktande disk med viss övervikt åt vänster samt lätt unkovertebralledsartros ger lätt förträngning ac det främre likvorspatiet med övervikt åt vänster samt diskret förträngning av rotkanaler bilateralt.

 

Fråga mig inte vad allt betyder, för det vet jag inte...men är det någon som kan översätta så blir jag tacksam för det...

Ont vet jag iaf att det gör...  

 

Hann ju jobba 21,22,23,26,27,28,30 iaf...

Nu är jag sjukskriven igen...

...vet inte hur länge med först till den 16:e iaf...

Tog lite tid att acceptera, men nu har jag tackat ja till stakare värktabletter...eftersom inte alvedon hjälper...

 

I den jävligaste värken, så unnade jag mig nya naglar...men det fick jag sota för igår...40,7 i feber & värk från helvete..

Aja, snygga naglar har iaf     

 

 

 

*The End*

 

 

 

Presentation


Välkommen in till mig, här kan du läsa om min vardag och lite mer...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

SKRIV EN RAD

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards