Alla inlägg under oktober 2013

Av Ann-Charlotta - 31 oktober 2013 21:27

...ja, då har det hänt igen då...

...att ni fick vänta i flera dagar innan jag skrev på denna sida...

Har ni saknat min skrift då???

Klart ni har!!!   

 

Jaha, vad har hänt sen sist jag skrev då...

...inte mkt, men egentligen en hel del ändå...

...beror på hur man ser det...juh   

 

Jobba, äta, motionera, prata i telefon, facebooka, sova...

Och sen samma visa i några dagar...iaf v.42

 

Sen v. 43 ändrade det sig lite...iaf i slutet av veckan...

 

Fredag & lördag var minnesfyllda dagar...  

 

Stressig fredag som avslutades med film & lite till...

 


Sen upp tidigt på lördag för att invänta pappa, lillasyrran & Emira   

 

 

Han börjar bli lite gammal farsgubben ändå...

...och han erkänner det nu åxå   

 

När han kollat in min nya lya och vi druckit lite kaffe,

så satte vi oss i bilen för att åka till farmor som nu bor i Enånger.

 

Ett kärt återseende, med lite blandade känslor...

Min farmor är 90 år, en krutgumma & har alltid varit...

 

       

   

     

 

På vägen hem stannade vi i Söderhamn för pappa ville bjuda på mat.

Jag & Emira ville sitta inne och äta, medans pappa ville äta i bilen.

Då sa Emira...då får du göra det själv då morfar! Haha

Gohjärtat...hon e ju lite rolig med sina vuxna komentarer   

 

Senare på kvällen gjorde jag mig i ordning för lite party...

...först några glas "Finne"

 

 

 

Sen vidare till Sandviken...

...Lill Puben...

 

 

...och sen Folkets Hus...för...

 

 

 

Ångrar mig inte ett dugg...fan, vad bra det var...

Först spelade ett band som heter Nation...

 

   

 

...och sen det jag väntat på TREAT...

 

     

 



Vilket härligt tryck, inte så stor publik...men ett jävla tryck ändå...

 

***

 

Nu är det ny vecka...v.44

Och som vanligt...

Jobba, äta, motionera, prata i telefon, facebooka, sova...


...några enstaka möten med vänner...

...som idag exempelvis, då jag vart inbjuden till en visning...

 

Och strax e det natta...

 

*The End*

Av Ann-Charlotta - 14 oktober 2013 20:00

...med Emira...

...& min semester dag...

Den skulle vi tillbringa på mitt jobb för att äta lunch.

Men åxå för att mina kollegor skulle får träffa...

  KnöBerta   

 

 

Men som vanligt vart det först lite morgonmys...

& frukost i soffan framför tv´n.

 

Sen på med kläderna för att bege sig till bussen...

Kul att åka buss & länst fram ska vi sitta   

 

 

Sen att moster alltid ska knäppa kort...kanske inte är så kul...

Men när vi sen bytte buss nere på stan, så ville hon sitta på ett ställe först och sen ville hon gärna byta igen & till slut vart det på andra sidan.

 

   


 

När hon bestämt vart vi skulle sitta så klev det på 4 grabbar på bussen och de valde den platsen som vi suttit på först.

Jag sa: Vilken tur att vi bytte så att grabbarna grus,

fick någonstans att sitta...

Hon granskade dom allihopa...länge & väl...

Sen säger hon klart och tydligt: 

Varför heter dom grabbarna grus, moster?   

*pinsamt*

 

Väl framme på jobbet vart det att springa hit & dit...

...stort hus att utforska & gärna hejja på alla.

 

I verkstan hittade hon ngt som hon gillade iaf...

...låtsas att du kör på riktigt sa jag åt henne...

...och det gjorde hon...

...wromwrom...

 

   

Sen vart det lunch & hemfärd...

...nere på stan gick vi in på hobbyshopen & handlade gummiband.

 

 

För vi tänkte hinna med att göra armband innan hennes hemfärd till Sala.

 

Hemma i Valbo...

 


 

Emira var nästan klar när mamma & pappa klev innanför dörren.

Men då fick mamma hjälpa till lite...

Så här vart det...fint...

 

 

Tyvärr glömde hon det här, men det finns kvar när hon kommer nästa gång.

*Längtar redan*

 

*The End*

 

Av Ann-Charlotta - 13 oktober 2013 22:10

...i fredags eftermidda kom hon då min lilla "KnöBerta"...

...som jag har längtat  ...

 

Fredagen var ju nästan slut, men vi hann med en del iaf...

mat...är viktigt.

 

 

Sen efter maten kom Julia & Lotta på besök...

...och helt plötsligt var det 2 trollungar...

 

   

...och sen vart det kväller...

 

Finns det ngt mysigare...när man blir väckt av ett litet go-  ?

 

 

Morgonen blev lite busig...men så var det ju lördag åxå.

Bad, dusch, bak & främmande.

Sen sa Emira att hon vill gå till sin Peter...

...?...

Min Peter, min Totte & min Majbritt...

Gullunge, så jag skickade iväg ett sms och frågade om de var hemma,

vilken tur vi hade att de var det...och lycklig vart hon sen igen...

...när hon fick se Vanessas mage...

Mkt prat om bäbisar nu...  

Och sen tyckte hon att Hudson hade en rolig stil när han sov...

 

  

På vägen hem såg vi något vackert...

...eller vad tycker ni?

 

 

Sen vart det mat...något som jag längtat efter...

Lappskojs & rödbetor *mums*

Inte riktigt samma uttryck från lillan då förståss, men hon åt iaf lite.

 

 

Senare på lördag, vad får man göra då?

ÄTA GODIS

Tänka sig att nästan alla barn vet det *hehe*

 

 

Och efter det vart det lek & bus igen...och musik & sång...

Höjdpunkten för denna kväll, var fåret Shaun,

har inte hört Emira skratta så mycket någonsin   

Och sedan vart det ju kväller igen...

 

   

Det var den lördagen iaf för lillan...oja...jag var trött jag med...

En sak att kliva upp till jobbet varje morgon & jobba...

...men att vara barnvakt åt en 3-åring...det är en annan sak.   

 

Åsså har vi då kommit till denna dag...

...som snart är slut...söndag...

 

Söndagen började som vanligt denna helg,

med frukost-mys i soffan framför Barnkanalen...

Vid ett av potty-time, så hittade vi ngt roligt...

 

Sen gick resten av morgonen i gymnastikens tecken...

I denna låt visade hon mig precis hur man skulle göra...och om jag gjorde fel...då bidde det livat, så vi fick köra den låten 3 ggr *haha* *pust*

 

 

 

Stark tjej...som pippi   

 

Efter lunchen...packade vi ryggsäcken...

...iväg till Skomarslekplatsen en stund, där vi åxå stannade för att fika.

Sen gick vi vidare till mitt gamla jobb för att titta på hönorna och för att leka.

 

        

   

     

Sen upptäckt vi ju en ny stuntstjärna...om det blir på motorcykel i framtiden, det återstår att se...men om fallet är så...så blir hon säkert bättre än: Sarah Lezito

 

     

     

       

 

Efter det hem och får lite värme, för även om det var en solig höstdag,

så bidde det lite kallt efter ett tag.

Sen bjöd vi över Lotta & Julia på mat, ungstekt fläskkarré & pommesskruvar,

och grönpepparsås...mums vad gott & de tyckte allihopa.

Kvällen för Emira avslutades med filmmys...

Arthur & Minimojerna.

 

 

 

Och min kväll fortsatte med Crimesöndag...& blogg...

Men nu blir det även kväller här...ska bara göra en sak till...

 

*The End*

 



Av Ann-Charlotta - 10 oktober 2013 22:17

...det börjar att se riktigt hemtrevligt ut här nu...

...äntligen, kan jag ju säga, detta var en pers...

...att flytta från en 3 rummare till en 1:a...

...ja e tuff jag...

 

Visst, det e fortfarande några kartonger kvar, men det löser sig så småningom det åxå. Har fått undan bra idag, men jag ska fixa lite till innan bädden den sköna.

Eftersom i morgon efter jobbet hinner jag inte göra så mkt innan jag får storfrämmande...om man kan säga så när det e ett litet troll som kommer?   

 

Längtar som en tok gör ja, eftersom hon är för go...

...min lilla "KnöBerta"   

 

Blir till att blogga varje dag i helgen...eftersom Anna & Andreas vill bli uppdaterade.

Och naturligtvis missar inte ni heller chansen att bli uppdaterade   

 

Detta var visan man sjöng för Emira när hon var ledsen då hon var mindre.

 



Undrar om hon fortfarande gillar att man sjunger den...ska testa i helgen   

 

Här kommer en låt som jag gillar att lyssna på just nu...

 



*The End*

Av Ann-Charlotta - 6 oktober 2013 22:38

...vilken dag det har varit...

Sov till 10:27 *pip*

Sååå härligt   

 

Sen tänkte jag ta en prommis i det fina höstvädret, tog fram solbrillorna eftersom solen lyste...innan jag var på väg ut, tittade jag en snabbis genom fönstret...

SPÖREGN   

 

Så det vart ingen prommis...utan väntade tills det slutat regna för då ta en prommis till "Solsidan" som det kallas där min son firade sin födelsedag...

Där satt jag från 14 till ca. 19:30 & mumsade på en massa gött & drack kaffe 

 

Har väldigt svårt att få in...att det redan har gått 20 år sedan som min son föddes,

helt otroligt var åren har gått fort...

 

 

Men så är det iaf...underbar unge   

 

I fredags när jag skrev...så skulle jag på jakt i kartongerna efter ben...

...och vet ni vad???

Efter 1 månad, hittade jag dom äntligen...fan vad najs   

 

 

Så skönt att få sova en ½ meter ovanför golvet för en gång skull...

...har sovit jätteskönt hela helgen   

 

...& frisk har jag blitt åxå, så i möra blir det jobb igen...

...ska bli så skönt, längtar juh...

 

Nu...till en låt...som är hur skön som helst...

 



*The End*

Av Ann-Charlotta - 4 oktober 2013 15:42

...att vara piggare, så man får någonting gjort här hemma...

Började med mig själv...

 

Som ni alla vet så har jag försökt att spara min lugg för att kunna göra en rockabilly-frisyr...men nu jävlar tröttna jag på det...fattar ni vad drygt det är att sätta upp luggen varje morgon...hur drygt som helst juh   

Så idag hände det...jag klippte bort 1 dm...fan vad skönt   

 

 

 

Sen har jag diskat upp allt...

...och efter att jag skrivit i denna blogg ska jag göra ett ryck i kartongerna som är kvar...för nu jäklar ska dom tömmas & förhoppningsvis hittar jag sängbenen i ngn av dom.

 



Så här kan man ju känna ibland...

 

*The End*

Av Ann-Charlotta - 3 oktober 2013 12:33

...den som ger sig...

Man kan alltså komma någonstans med lite tjat...

 

 

 

Idag har jag varit iväg & lämnat över 7 rör & ngn odling.

Vissa svar fick jag på en gång & vissa får jag vänta ca. 1 vecka på.

Virus var svaret idag & inge pencillin...tack & lov...

...bara att fortsätta med alvedon & dricka mkt vatten.

 

Och eftersom jag inte orkade laga ngn mat hemma idag, så tog jag en prommis till Bida Lite för att äta en mosbricka...kändes lite bättre med mat i magen...men innan jag var hemma trodde jag att jag skulle rasa ihop, för pulsen gick upp i 190 kändes det som...fy, fan vad läskigt det var...

 

Men nu e jag tillbaka i min hörna...

...kommer säkert att tillbringa resten av dagen här...

Börjar med en nagelbitare framför tv'n....

 

 

 

*The End*   

Av Ann-Charlotta - 2 oktober 2013 14:25

...hade rätt i en känslan som jag skrev om förra gången...

...det e bara & gilla läget för att sedan gå vidare i livet...

 

Det är som att spela på roulett, man vet aldrig vilket nummer som är bäst att satsa på...

Vinst eller förlust...men någon gång kommer även jag att vinna...

 

Jag har varit redo ett bra tag...att vinna menar jag...

...nu gäller det bara att hitta rätt nummer   

 



Kanske har jag hittat ett nummer...kanske inte...  

 

Nog om detta nu...ni blir uppdaterad om detta senare i sådana fall...

 

Som en del av er vet så har jag dragits med ett virus hur länge som helst nu och det vill helt enkelt inte släppa taget om mig...riktigt töligt må jag säga...

Febertoppar på nästan 40 grader är inte kul...

Har snackat med HC om detta några ggr nu...

...och jag får inte komma dit för att ta prover när jag har hög feber...

...så nu skiter jag i det...blir så jävla förbannad...

 

Kurerar mig som jag brukar göra dårå & sen går jag till jobbet igen...

Blir väl hemma resten av denna vecka iaf...

...för jag vill vara pigg till söndagen...då min Lill-prins fyller 20 år.

 

   

 

Att tiden ska gå så fort....

 

*The End*

 

Presentation


Välkommen in till mig, här kan du läsa om min vardag och lite mer...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

SKRIV EN RAD

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards