Direktlänk till inlägg 31 december 2016

...2016...

Av Ann-Charlotta - 31 december 2016 17:56

...2016...

 

...först allt negativt...

...sen avslutar jag med det positiva...

....

 

...ett jobbigt år som haft sina ljusglimtar...

...började mitt år med en rejäl förkylning...

...sen även probs med nedre delen av magen...

...med penicillin m.m

 

...dieten & träningen funkade ett tag...

...men med tanke på all penicillin...

...så hann jag inte få imunförsvar, inför nästa dalgång...

...då psyket fick sig en törn...

...ville helst lämna detta liv...

...och aldrig återvända...

 


...räddningen blev KBT-terapeuten...

...tack & lov att hon finns...

...jag säger det igen, jag är INTE deppad...

...utan får ångest av att jag inte orkar prestera...

...att vara en bra mamma...

...att vara en bra syster...

...att vara en bra moster...

...att vara en bra arbetskollega...

...att vara en bra vän...

...att vara JAG...

 

 

 

...försökte mig på "lovelife", men...

...det var pga smärtan, som det inte blev mer...

...men ljög & sa att det berodde på ngt helt annat...

...ångrar att jag inte höll mig till sanningen...

...men det ledde till något bra, han fann kärleken...

...och jag är så glad för hans skull...

 

...

...året fortsatte, med upp & ner gångar...

...ångest, träning, ångest...

...stressade situtioner på jobbet...

...för mkt empati...

...övertänkande av allt...

 


...en remiss skickades till kirurgen...

...skulle äntligen få ta bort det onda...

...så den 6 september, var jag kallad...

...en akut-tid för att se om det gick att lindra mina smärtor...

...NEJ!!! Tyvärr, du måste opereras...

...det kommer att ske under hösten...

...har INTE hänt än...

...pep-talkade mig själv i flera månader...

...nu har jag gett upp...

...kommer inte få chansen att leva normalt...

...än en gång är stressen ett faktum...

...och glömskan likaså...

...allt detta tänkande...

...gör en så jävla förvirrad...

 

 

 

...mår även väldigt dåligt av...

...att vissa vänner & släktingar...

...inte vill vara i mitt liv...

...har verkligen försökt...

...det enda jag kan tänka...

...är, att jag måste ha glömt bort...

...något väldigt viktigt...

...men efter flera månaders väntan...

...på att få höra vad som är fel...

...så har jag tröttnat...

...på att vänta...

 

 

 

...det nästa negativa detta år...

...hände 13 november...

...då min son drabbades av en explosion...

...2:a gradens brännskador i ansiktet...

...orolig mamma...

...läte bra, men det kan bubbla länge...

...hoppas han slipper det iaf...

 

 

 

...åsså kom nästa...

...som hände 18 november...

...vaknade med jordens nackspärr...

...39,6 i feber...

...kändes som jag skulle dö...

...hemma några dagar...

...jobbade några dagar...

...sjukskrivning igen då...

...& penicillin för inflammationen...

...som kommit i bröstryggen...

...bara att gilla läget...

 

...sista negativa händelsen...

...detta år...

...kom i flytande form...

...18 december...

...vickade en mugg med nykokt vatten ner i mitt knä...

...fy fan säger bara...

...vilken jävla tur att jag var nykter...

..så att reaktionsförmågan fanns kvar...

...försökte badda & kyla...

...men dagen efter lära jag åka in...

...1, 2, 3:e gradens brännskador...

...på samma ben...

...även väldigt mörkt parti på vänster ben...

 

       

 

...det har varit en jäkligt dyr & jobbig period...

...omslag för nästan 1000 kr...

...hade varit roligt med en skönare julklapp...

...det jobbigaste var dessa timmar som gick...

...för att sätta bandage över blåsorna...

...varje dag, för att kunna vistas ute...

...önskan att bli ensam...

...för att få gå runt barbent...

...fanns hela tiden...

 

....

 

...slut på det negativa kapitlet...

 

...KBT-träningen, hjälpte även denna gång...

...har gjort mkt mer detta år...

...än förra året...

 

...bio den 19 maj med 2 av mina bästa...

... x-men-apocalypse med Pedro & Jessica...

 

...1 juni kom en nytillskott in i släkten...

...systersonen Göran & Emmas lilla Valter   ...

...har inte hunnit med att ta några egna kort...

...får bli ett 2017 projekt...

 

...min första riktiga bränna fixade jag 4 juni...

...tillsammans några av mina bästa...

...Carola, Irre, Erika & Marianne...

...härliga hälsingland...

 

 

 


...sen kom Emira-veckan med början 24 juli...

...som bidde en massa bus & skratt...

...furuvik med 2 av mina bästa, Lotta & Julia...

...en riktigt mysig vecka   ...

 

     

 

...sen följde jag med Erika...

...på #gävleborgpride16...

...vart lite för mkt folk...

...men kul så länge det varade...

 

 

 


...nästa tuffa grej...

...var att få hålla i en av sonens kompisar...

 

 

 

...även om jag varit sjuk ofta...

...så har jag juh jobbat ganska bra när jag varit frisk...

...det ger lön, så man kan shoppa...

 

   

 

...nästa steg, var att hälsa på...

...ena systersonen, med familj...

...en mysig dag   ...

 

 

 

  ...sedan var det dags för ett stadsbesök 3 sept...

...med en av mina bästa Erika...

...mat, tok & skratt & ådraget.

 

   

 

...den 8 oktober firade bästa ungen sin 23-års dag...

...den 22 okt var jag på kalas i Fagersta...

...den 27 oktober, drog jag & en av mina bästa Ewa...

...för att titta på Ulla som red   ...

...det var kbt-tänk som gällde där...

...jisses vad folk...

...fast vi var där i rättans tid...

...det vart värre...

...men då var vi ju klar med allt...

...kunde sitta på en bänk & titta på köööön...

...kul som fan, redan uppsatt på 2017s resa...

 

     

 

...några föreläsningar...

...som ex: Offentlig sekretess, Mr Touretts och jag...

 

...26 nov, var det dags för 1:a julbordet...

...med en av mina bästa Carola, på Ekeröbåten...

 

     

 

...3 december var jag & Erika bjudna...

...på en jäkligt bra föreställning...

...det var röj från början till slutet...

...man kunde inte sitta still...

 

   

 

...och nu har julen passerat...

...med alla gobitar den har att erbjuda...

...fika hos vänner, julkort, klappar & kramar...

 

     

 


 

...så nu återstår bara en sak...

...gott slut & gott nytt, till er alla...

...i morgon är 2016 ett minne blott...

...det är dags att ta nya tag...

...försöka göra 2017 till ett bättre år...

...jupp, så får det bli...

 

 

 

*The End*

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Charlotta - 6 augusti 2023 10:48


?tankar om familj, vänner, kärlek, cancer, sjukdomar, jobb, barn, pengar , mat, kropp och själ och mkt mer ...

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:22

2020 vart inget bra bloggår det heller, kanske blir 2021 bättre.      Här kommer iaf slutversen      Även om hösten & vintern 2019 hade ett bra slut, så kan jag tillägga att jag ej hann så långt in i 2020, innan jag började känna av stressen,...

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:19

2019s text i bild.      

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:01

Då jag glömde helt att blogga 2018, men lade ut lite på annan media.Så kommer texten från året nu.              ...

Av Ann-Charlotta - 17 december 2017 12:30

2017...vilken jävla resa...och ja, jag vet att det inte är slut än...men skriver nu iaf...så ni som läser blir uppdaterad. Sen hoppas jag på att bli bättre med att skriva här på bloggen nästa år. Vill önska er en riktigt god jul och gott nytt...

Presentation


Välkommen in till mig, här kan du läsa om min vardag och lite mer...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

SKRIV EN RAD

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards