Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Dagen efter igår...

Av Ann-Charlotta - 27 januari 2013 21:48

...började att jag vaknade kl: 11, men skallebank som inte var av denna värld   

Så jag beslutade mig för att sova ett tag till och det gjorde jag rätt i, för när jag sedan vaknade var huvudvärken borta & jag var pigg   

 

Sen har det bara rullat på...har varit iväg & gratulerat Julia, som fyllde 10 år i veckan.

Shit alltså vad tiden går fort, hinner knappt med   

 

Nu till...

 

Igår...var den bästa dagen jag haft på mycket länge...för hela dagen mådde jag toppen & hade inga motgångar.

Vaknade utvilad...det var länge sedan jag kände så åxå, för oftast ligger jag 6 skruvar på mig hela natten och när morgonen kommer så har det känts som man bara har sovit 30 minuter.

 

Tänkte ta en prommis till flaskbutiken & köpa lite gotta, men fick skjuts...i bland har man tur    På så vis fick jag mer tid på mig att njuta av bra musik & det är åxå kanon för själen...utan musik skulle världen stanna...tänk om inte den funnits när jag varit så jävla nere som jag har varit...ojoj...då hade jag nog inte suttit här nu, utan säkert varit inlåst någonstans   

 

Jag brukar inte dricka öl så ofta, men ibland och igår var det dags igen...köpte 2 öl som jag aldrig druckit förr, sånt e kul tycker jag...att prova nytt.

 

1 öl som heter Aguila ett ljust öl från Colombia 4 % Gjort på: Kornmalt, majs, ris & Humle. Doft: Maltig, fruktig med inslag av aprikos, ananas, apelsin & ljust bröd. Man kunde känna en svag smak av ananas, men i övrigt tyckte jag att ölet var lite blaskigt...så jag kommer inte att köpa det igen.

 

1 öl som heter Arton 56 ett ljust öl från Sverige 5,2 % Gjort på: Kornmalt & Humle. Doft: Diskret brödig med inslag av päron och smörkola. Ganska gott faktiskt & kanske köper jag det igen. 

 

Jaja, duschade och gjorde mig ordning för kvällens aktiviteter, först ut var det att plocka med sig 3 grabbar från gårn & ta en frisk prommis till vänner som bor vid köpis...för det var där förfesten begav sig.   

 

Sen fick vi skjuts in till Woodpeckers för att fortsätta festa, för där spelade Blue Tattoo & dessa killar är bra...sångaren har sån jävla röst att man får rysningar...sa det åt honom igår att det e han & Axel Rudi Pell som får en att bli knäsvag...    

 

Och hur många härliga människor var det inte där då....så jävla najs...många kramar, mkt snack och en hel del dans blidde det och det var sjuuuukt roligt.     

 

Efter allt detta roliga, så var det dags att bege sig hemåt, det vart prat om efterfest, men ingen trodde det skulle bli ngt...så jag + 2 till åkte hem...sen fick vi höra att det vart iaf...och vad jag ångrade mig att jag inte följde med...men det kanske var bäst ändå, för om jag hade följt med, så kanske man inte alls hade varit pigg idag   

 

Hinner säkerligen med fler efterfester framöver...

Om 2 veckor e det juh fest igen....för då e det 40+40 års fest & då blir det nog fest enda till möran...längtar redan...

 

Men först längtar jag till helgen som kommer, för då får jag besök av "KnöBerta" igen...hon e ju förjävla go   

 

Japp....

 

...tillbaka till nutid...

 

Efter att haft semester 1 vecka, så återgår man till arbetet i morgon, det ska bli skönt...rutiner är bra...äta, sova, jobba...haha  

 

Nu säger jag hejdå för den här gången...  

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Charlotta - 6 augusti 2023 10:48


?tankar om familj, vänner, kärlek, cancer, sjukdomar, jobb, barn, pengar , mat, kropp och själ och mkt mer ...

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:22

2020 vart inget bra bloggår det heller, kanske blir 2021 bättre.      Här kommer iaf slutversen      Även om hösten & vintern 2019 hade ett bra slut, så kan jag tillägga att jag ej hann så långt in i 2020, innan jag började känna av stressen,...

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:19

2019s text i bild.      

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:01

Då jag glömde helt att blogga 2018, men lade ut lite på annan media.Så kommer texten från året nu.              ...

Av Ann-Charlotta - 17 december 2017 12:30

2017...vilken jävla resa...och ja, jag vet att det inte är slut än...men skriver nu iaf...så ni som läser blir uppdaterad. Sen hoppas jag på att bli bättre med att skriva här på bloggen nästa år. Vill önska er en riktigt god jul och gott nytt...

Presentation


Välkommen in till mig, här kan du läsa om min vardag och lite mer...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

SKRIV EN RAD

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards