Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

2012 - Året som gått

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2013 21:40

Januari:

 

1. Virusinfektionerna förföljde varandra, så irriterande   ...

2. Julen firades vi i Heby för sista gången...  

3. Jag vart ensamstående mor igen...    

4. Ja, det var en tuff början på 2012, utan möbler m.m

Men vad gör det, när man får se den här bilden.

 

     

 

*******************************

 

Februari:

 

Var nog rätt så tuff, för jag skrev inget här den månaden   

 

*******************************

 

Mars:

 

Den arga Lotta visade sig ganska ofta...men det e sant jag gillar inte folk som sanckar en massa strunt. Vill de säga något eller undrar över något så kan de ta det ansikte mot ansikte...istället för att sprida lögner som inte är sanna och en sak till...stå för det som sägs   

 

*******************************

 

April:

 

1. Bergodalbana kan ju vara kul, men inte när det handlar om ångest & depping.   

2. Lekte spöke ett tag här då...lika så bra det   

3. Mycket musik strömmade ur mina högtalare...    

4. Fick hjälp med att laga mat ibland, eftersom annars åt jag ingenting...

5. Allting som jag tog mig för, tog väldigt lång tid...inget tids schema där inte   

6. Med andra ord så var denna månad en PRUPP-MÅNAD...

...men när man e arg & ledsen...så går vissa saker åt rätt håll, när jag äntligen fick bort den där fula lampfläkten & upp den nya lampan...sjukt stollt över den prestationen   

 

 

 

*******************************

 

Maj:

 

1. Pappa var dålig...behövde en ny klaff & det var fort.

2. Så kom man till det där läget, när någon annan än en själv är dålig...  

3. Så jävla jobbigt så man ville kräkas...men naturligtvis tänkte jag på pappa.   

 

*******************************

 

Juni: 

 

1. 1 juni fick pappa sin nya klaff från en gris   

2. Tanken på att sluta röka kom upp några ggr...men...

3. Jag började känna mig bättre...träffade lite vänner & så...  

4. Lite kortspel är aldrig fel...

5. Vågade ta mig ut på området...kände mig inte längre som en fånge   

6. Midsommar afton vart det lite    med grannarna...kanske lite för mkt men vad gör det om 100 år, då e det förhoppningsvis glömt. 

 

*******************************

 

Juli: 

 

1. Då kom den där frågan upp igen...om att sluta röka...3½ dag klarade jag av   

2. Lite kortspel är aldrig fel...

3. Det finns 1 anledning  som får mig att gråta & skratta av glädje & det är min son och jag älskar honom sååå mycket.   

4. Sen finns det 4 ungar till som ger mig glädje & det är bara mosters ungar   

"KnöBerta" & "Tjomba" & "Bopsi" & "Liten"...nu ser man inte så ofta dessa, men den jag träffar mest är "KnöBerta" och hon gör livet värt att leva när hon kommer hit & hälsar på...blir så himlades glad av denna solskens fröken   

5. Och just denna månad den 16, så kom hon till mig   

 

 

 

*******************************

 

Augusti:

 

1. Efter en massa tunga saker som hängt på mina axlar, har det onda börja vända...kanske är det kärleksfrön som flyger i luften?   

2. Ni ska inte tro att det här med kärlek är enkelt...iaf inte om man e blyg   

3. Hur gör man för att tuffa till sig? ...inte fan blir det bra med alkohol i längden...

4. Började jobba lite...

5. Kortspelandet fortsatte...

 

*******************************

 

September:

 

1. Uppe på 75% arbete, här då   

2. Började chatta på olika sajter...  

3. Ja, det bidde kortspel här åxå...samt en massa film   

4. Var väldigt glömsk denna månad   

 

*******************************

 

Oktober:

 

1. Fast anställd...Woohoo!!!

2. Skaffade minipiller, vad det nu skulle vara bra för...bortkastade pengar juh...  

3. Blygheten sitter fortfarande i...

4. Filmkvällar var det ja...  

 

*******************************

 

November:

 

1. I denna månad vart det en nedförsbacke igen.   

2. Tufft med lite pengar ibland, helst om man har barn   

3. Alla har inte samma tur som mig, att ha en far till barnet som ställer upp   

så att sonen kunde få bo där ett tag.

4. Mycket soppa blev det denna månad...  

5. Den 20:e slutade jag att röka, yees   

6. Trodde jag såg en alien...men det var bara jag   

7. 15 filmer med Johan Falk   

8. Värsta månaden att träffa ngn som man vill leka med   

9. Nu vet jag nästan hur ett fattigjon känner sig   

 

10. Min pappa är bäst   

11. Säg det som Rumpnissarna: Nu blev det kväller   

...när man åker till jobb....och när man åker från jobb...

12. Saknar en viss person, som jag aldrig träffat...

13. Blev B kändis eller var det C? 

14. Min son vart B kändis, eller var det åxå C?

15. Dejt med tjejerna...det snackas en hel del då   

16. Tog en tripp till Sala.

 

******************************* 

 

December:

 

1. Har varit dålig på att höra av mig    

2. Tänkt en massa på dig, men det där med telepati det funkade inte   

3. Tuffheten börjar att ta form   

4. På Nyårsafton gjorde jag något jag velat länge, men inte tordas   

Yeess...så jäkla härlig känsla om du bara visste   

 

5. Mitt Nyårslöfte:

Ta för dig lite mer av det goda!!! Lita på din egen instinkt!!!

 

******************************* 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Charlotta - 6 augusti 2023 10:48


?tankar om familj, vänner, kärlek, cancer, sjukdomar, jobb, barn, pengar , mat, kropp och själ och mkt mer ...

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:22

2020 vart inget bra bloggår det heller, kanske blir 2021 bättre.      Här kommer iaf slutversen      Även om hösten & vintern 2019 hade ett bra slut, så kan jag tillägga att jag ej hann så långt in i 2020, innan jag började känna av stressen,...

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:19

2019s text i bild.      

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:01

Då jag glömde helt att blogga 2018, men lade ut lite på annan media.Så kommer texten från året nu.              ...

Av Ann-Charlotta - 17 december 2017 12:30

2017...vilken jävla resa...och ja, jag vet att det inte är slut än...men skriver nu iaf...så ni som läser blir uppdaterad. Sen hoppas jag på att bli bättre med att skriva här på bloggen nästa år. Vill önska er en riktigt god jul och gott nytt...

Presentation


Välkommen in till mig, här kan du läsa om min vardag och lite mer...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

SKRIV EN RAD

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards