Direktlänk till inlägg 21 juli 2014

...vilka härliga dagar...

Av Ann-Charlotta - 21 juli 2014 20:45

...sen jag fick beskedet, så känns mina dagar mkt mer...

...liksom njuter mer av dom på ngt vis...

...äsch, kan inte förklara, men jag hoppas ni fattar ändå...

 

 

 

Den 19:e var det dags för en road-tripp tillsammans med sonen & hans flickvän.

Men inte bara...utan vi var 3 bilar...egentligen kunde vi ha samåkt...

...men iaf så åkte storasyster & hennes gubbe i en bil &...

...systersonen med familj i nästa bil &...

...vi i den sista...

 

Ja just ja, vart åkte vi då?

Till den mellersta systersonen Göran & hans flickvän Emma...

...som bor i Norbo...Säters kommun...

Här följer den dagen i bilder & text...

 

   

Huset & lite tomt & pool...

...själva tomten i helhet med skog & allt är på 11 hektar   

 

När vi kom dit vart det först kramar & fika...
...sen vart det bad för ungdommarna...

...medans några intog skuggan & andra tittade på...

 

 

Ottis var lite trött & vem blir inte det i den värmen...

...lade ner henne i vagnen & tog en liten prommis...

Efter vägen fick jag se en kändis...som bor där ute tillfälligt...

...självaste Lars-Inge...

...efternamn, Svartenbrandt...

Ingen autograf och ingen bild...hehe

 

När jag kom tebax hade ungdommarna badat klart...

...då var det min tur att ta ett premiärdopp...

 

 

Kan säga att det var skönt...och sen fick man ju hela poolen för sig själv åxå...

...pga av att det började åska...men det var ju långt borta då juh...

 

Sonen, Göran & Tjomba drog ut i skogen för att såga lite...

...fick en snyggvebild på Tjomba när de kom tebax...

Jag säger bara...

...släng dig i väggen, Stånk-Tommy   

 

   

 

 

Efter det så bjöd Göran & Emma på mat...

...vissa recept var hemliga...

...den goda såsen...

...som bjöds till rådjursfilé, grillat älg & vildsvins kött...

...& vildsvins-ribs...

Vattnas i munnen just nu när jag skriver om det...

...för det var sjuuuukt gott.   

 

Efter maten ville grabbarna roa sig...

...resultatet...

 

       

Den fick naturligtvis sköljas av innan tjejerna skulle prova...

 

Här kommer ett litet bildbevis på en galt som Göran knäppt...

...mer utsmycke för väggen...

 

 

 

&

Sen vart det lite mys...fika...innan avfärd hemåt igen...

 

     

Tack för en trevlig lördag...saknade dock en person...

Lenny...syrrans minsting...  men det blir fler tillfällen   

 

*****

Nu är det Emira-Vecka hos mig...hur härligt som helst...

...men det kan vara jobbigt ibland åxå...

...hon pratar hela tiden eller det kommer iaf ljud ur munnen...

...från hon kliver tills hon går i säng...

 

I går den 20:e kom hon & då vart vi först bjudna på Mc Donalds...

...sen kom Julia & Lotta en sväng & sen var det kväller.

 

     

 

Idag har vi varit ute & cyklat...

...blåsa upp & smälla tom festis...

...skrämt bort katter med grässtrå...

...ätit lunch på Ikea...

...fika med Erika...& filmkväll med Julia...

...avlutning ett dopp för Emira i badkaret...

 

     

 

& jag kan tala om...

...att moster är ganska slut & då är det bara måndag     

 

* The End *

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Charlotta - 6 augusti 2023 10:48


?tankar om familj, vänner, kärlek, cancer, sjukdomar, jobb, barn, pengar , mat, kropp och själ och mkt mer ...

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:22

2020 vart inget bra bloggår det heller, kanske blir 2021 bättre.      Här kommer iaf slutversen      Även om hösten & vintern 2019 hade ett bra slut, så kan jag tillägga att jag ej hann så långt in i 2020, innan jag började känna av stressen,...

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:19

2019s text i bild.      

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:01

Då jag glömde helt att blogga 2018, men lade ut lite på annan media.Så kommer texten från året nu.              ...

Av Ann-Charlotta - 17 december 2017 12:30

2017...vilken jävla resa...och ja, jag vet att det inte är slut än...men skriver nu iaf...så ni som läser blir uppdaterad. Sen hoppas jag på att bli bättre med att skriva här på bloggen nästa år. Vill önska er en riktigt god jul och gott nytt...

Presentation


Välkommen in till mig, här kan du läsa om min vardag och lite mer...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

SKRIV EN RAD

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards