Direktlänk till inlägg 16 juli 2014

...filmlista & en uppdatering...

Av Ann-Charlotta - 16 juli 2014 15:44

...börjar väl med filmlistan denna gång...

De glömda själarnas ö (2006)
***
Curse of the Ring (2004)
***
Pathfinder (2007)
***
Legion (2010)
***
Sahara (2005)
***
Nymphomaniac Vol.1 (2013)
*
Nymphomaniac Vol.2 (2013)
*
En Shopaholics bekännelser (2009)
**
300 Rise of an Empire (2014)
**
Fucking Åmål (1998)
**
Killers (2010)
***
Höstlegender (1994)
****
Doctor Sleep (2002)
**
The.Dyatlov.Pass.Incident (2013)
**
Jack Ryan Shadow Recruit (2014)
**
Non-Stop (2014)
***
Hallå, Hallå (2014)
**
Divergent 2014
***
The lost Medallion - The adventure of Billy Stone (2013)
***
Mindscape (2013)
**
Heart Of A Lion (2013)
***
Kartellet (2014)
**
Ride Along (2014).
***
The Outsider (2014)
***
9 (nine) (2009)
***
Tingeling och piratfen (2014)
***
Raze (2013)
***
Powder (1995)
***
Tinker Bell (2008)
***
Tomtar & Troll - Den hemliga kammaren (2008)
***
Need For Speed (2014)
****
Transcendence (2014)
***
Nausicaa of The Valley of The Winds (1984)
***

 

Så detta var filmlistan för denna gång...

...blir ju rätt så mkt film att kika på, men det finns de som är värre   

 

Och vad har hänt sen sist jag skrev då?

...vet inte vart jag ska börja, så jag börjar med att gratulera Wodday till studenten igen, den som hon tog 13 juni 2014   

 

   

 

Sen vill jag åxå gratulera ungdoms-paret Vanessa & Rikard...

som äntligen gick sta och gifte sig 14 juni 2014.   

 

 

(Bilden lånad från Vanessa)

 

Den 15 juni var jag på ett jättetrevligt Tupperwareparty hos en vän...

...länge sedan man var iväg på sådana aktiviteter nu...

...& denna ångrade jag inte.

 

Den 17 juni började jobba 2 timmar om dagen!!! 

  

 

Midsommaren firade jag först tillsammans med sonen, Elin, lillasyster, Emira...

...då vi fikade med Tårta för att fira Emiras 4 års dag.

 

 

 

Sen bar det iväg till Hembygdsgården i Valbo & senare ner till Vretas för en massa skojigheter, som bla: lek, fika, grillning & skratt   

 

   

     

   

   

 

På lördagen så åkte syrran & Emira hem igen   

 

På söndagen den 22 juni, så åkte jag till den andra syrran & grattade henne...

...hon firade dagen hemma hos sin son...

...& då fick jag ju träffa den lilla familjen åxå...

...senare bidde det spel...

 

 

 

Lilla Ottis somnade...

 

 

  

 

Jobb som vanligt, v26...

...dock bara 2 timmar om dagen, men det räckte för att få ont...

Tisdag och onsdag jobbade jag 3 timmar, för att jobba in fredagen...

 

Åsså kom fredagen...

 

 

...tåg till Sala   

 

Fick se syrrans nya lya...

...efter ett tag dök även Emma upp & vi spelade chicago & smakade på drinkar.

 

   

 

Jag fick sova i Emiras säng, medan Emma sov bredvid syrran.

 

 

 

På lördagen upp i ottan, för flickorna ville gå på stan och shoppa...

...jag däremot kände inte riktigt för det...

Tog en prommis förbi Perssons, men som vanligt var de inte hemma.

Så jag passade på att ta lite kort...gillar verkligen deras trädgård.

 

     

     

 

Sen gick jag vidare mot parken...

...ringde till en gammal klass kamrat som jag inte träffat på evigheter.

Frågade om hon bjöd på kaffe och det gjorde hon...

...inte bara det...

 

 

...även lite götta & massor av snack & skratt   

Bjöd även med henne på inflyttningsfesten som syrran skulle ha på kvällen.

Kvällen kom och det var kanonskoj...

...mkt tjejer & bara en kille till att börja med...

Senare dök det upp några till...

Tror vi var 16 stycken som mest...sen drog vi vidare till "Tinget"...

Sist jag var där...så hette det Sala Tingsrätt & det var 1985 tror ja...

Härligt att bygga om detta ställe till ngt trevligt...pub med dansgolv   

 

En sjukt trevlig helg var det iaf...längtar till nästa...

 

Veckan efter skulle jag börja med 4 timmar på jobbet, men började istället veckan med magsjuka...men på onsdag 2 juli var jag fit for fight, men först en tur till Neurologen...fy fan inge skönt med elstötar...
...torsdag & fredag flöt på som vanligt...

 

Veckan efter samma visa 4 timmars vecka...

efter jobbet på torsdagen fixade jag naglarna hos Ullis...

 

 

och fredag...fick vi sluta 11.30 på underbart!!!   

 

Den 8 juli hade jag & Julia pysseldag...

 

     

Vi gjorde tryck på linnen...

 

Lördag den 12 juli var det då dags för lilla Ottis få sitt namn.

 

Anna Ottilia Lindberg

 

     

     

     

 

 

 

NU HAR JAG SEMESTER!!!

 

*The End*


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Charlotta - 6 augusti 2023 10:48


?tankar om familj, vänner, kärlek, cancer, sjukdomar, jobb, barn, pengar , mat, kropp och själ och mkt mer ...

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:22

2020 vart inget bra bloggår det heller, kanske blir 2021 bättre.      Här kommer iaf slutversen      Även om hösten & vintern 2019 hade ett bra slut, så kan jag tillägga att jag ej hann så långt in i 2020, innan jag började känna av stressen,...

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:19

2019s text i bild.      

Av Ann-Charlotta - 3 januari 2021 20:01

Då jag glömde helt att blogga 2018, men lade ut lite på annan media.Så kommer texten från året nu.              ...

Av Ann-Charlotta - 17 december 2017 12:30

2017...vilken jävla resa...och ja, jag vet att det inte är slut än...men skriver nu iaf...så ni som läser blir uppdaterad. Sen hoppas jag på att bli bättre med att skriva här på bloggen nästa år. Vill önska er en riktigt god jul och gott nytt...

Presentation


Välkommen in till mig, här kan du läsa om min vardag och lite mer...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

SKRIV EN RAD

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards